A LinkedIn üzleti portál – szerepe az Énmárka kiépítésében

 

Az üzleti világ Facebookja ? sokan erre gondolnak, mikor meglátják ezt a közösségi portált. Főként az üzleti kapcsolatok létesítésére szolgál ez az oldal, hiszen országhatártól függetlenül vadásszák a tehetséges, általában magasan kvalifikált jelölteket a vállalatok. Az oldalon a legtöbb funkció ingyenes a magánszemélyek számára, azonban vannak prémium szolgáltatások is, melyek segíthetnek a jobb munkaerő-munkáltató párosításhoz. A LinkedIn-en lényegesen kisebb hangsúlyt kap a magánélet és a képek posztolása. A lényeg: minden hivatalos formátumú és precíz legyen! Profilképként egy portrét tölts fel magadról, melyen üzleti öltözetben, jó kiállással pompázol. A címsor ? ami lényegében egy rövid bemutatkozás ? megfelelő kitöltése kulcsfontosságú ahhoz, hogy elérd azt, hogy megnézzék az oldaladat. Érdemes röviden összefoglalni az érdeklődési körödet, pár kulcsfontosságú képességedet, valamint megfogalmazni egy rejtett önpromóciós szöveget. Nyelvismereteidnek megfelelően, akár több nyelven is töltsd ki a címsort, valamint a ?summary? ?azaz összefoglaló felületet, ahol lehetőséged van arra, hogy részletesebben bemutasd magad. Minél több érvényes referenciát, tapasztalatot, képességet tűntetsz fel a profilodon, annál mélyebb tartalommal töltöd meg, és annál részletes képet kapnak szakmai tudásodról látogatóid. Az énmárka kialakítása hozzásegít ahhoz, hogy megtaláld a számodra ideális munkahelyet, hiszen az állásra jelentkezők közül gyakran a Facebook és a LinkedIn alapján tartanak előszűrést a vállalatok. Összességében az említett közösségi portálokban közös az, hogy hozzájárulnak a személyes márkád kiépítéséhez, amivel versenyelőnyre tehetsz szert a munkaerőpiacon.