6 jele annak, hogy nem fog működni a közösségi média stratégia

Melyik cég ne szeretné kihasználni a közösségi média adta lehetőségeket? Miért van az, hogy egyesek sikeresebbek ebben, mások viszont kevésbé? Az ok: a jól átgondolt stratégia megléte vagy hiánya. Nézzük meg, melyek azok a jelek, amelyek arra utalnak, hogy nem célravezető a közösségi média stratégiája egy cégnek!

  1. ha csak a Facebookban gondolkodunk

A közösségi média jóval több, mint egyszerűen csak a Facebook. Sok cég viszont ezt nem használja ki. A Facebook csak egy kis puzzle darabja a teljes képnek. Érdemes kísérletezni és több felületet is kipróbálni.

  1. ha nincs pontos tervünk

Mint minden marketinges tevékenység, a közösségi média sem indulhat terv nélkül. Határozzuk meg előre az elérni kívánt célokat, majd keressük meg a szerintünk legjobb eszközt erre.

  1. ha csak eladni akarunk

Senki sem akar egy olyan felületet olvasni nap mint nap, ahol csak olyan hírek születnek, hogy ?vedd meg ezt, vedd meg azt! Inkább kapcsolattartásra használjuk a felületeket!

  1. ha csak a like-okat számoljuk

Érdemes körbenézni a közösségi oldalak saját elemzőfelületein is, mert találunk sokkal hasznosabb mérőszámokat is, mint például az ?elérés?, ami azt mutatja, hogy hányan látták a bejegyzésünket.

  1. ha nem mérjük egyáltalán a sikerességet

Ez az opció még annál is rosszabb, mint ha csak a like-okat számoljuk. A statisztikák alapján dönthetjük el, hogy jó-e az irány, amin haladunk, vagy valami újjal kell előállnunk. Erre már remek eszközök léteznek, akár a közösségi oldal saját elemzését választjuk, akár egy külső analitikai programot, mint például a Google Analytics-et.

  1. ha nincs meg az összhang

Fontos, hogy a közösségi oldalunk összhangban legyen a blogunkkal/honlapunkkal, vagy a többi közösségi felülettel.