Melyik cég ne szeretné kihasználni a közösségi média adta lehetőségeket? Miért van az, hogy egyesek sikeresebbek ebben, mások viszont kevésbé? Az ok: a jól átgondolt stratégia megléte vagy hiánya. Nézzük meg, melyek azok a jelek, amelyek arra utalnak, hogy nem célravezető a közösségi média stratégiája egy cégnek!
- ha csak a Facebookban gondolkodunk
A közösségi média jóval több, mint egyszerűen csak a Facebook. Sok cég viszont ezt nem használja ki. A Facebook csak egy kis puzzle darabja a teljes képnek. Érdemes kísérletezni és több felületet is kipróbálni.
- ha nincs pontos tervünk
Mint minden marketinges tevékenység, a közösségi média sem indulhat terv nélkül. Határozzuk meg előre az elérni kívánt célokat, majd keressük meg a szerintünk legjobb eszközt erre.
- ha csak eladni akarunk
Senki sem akar egy olyan felületet olvasni nap mint nap, ahol csak olyan hírek születnek, hogy ?vedd meg ezt, vedd meg azt! Inkább kapcsolattartásra használjuk a felületeket!
- ha csak a like-okat számoljuk
Érdemes körbenézni a közösségi oldalak saját elemzőfelületein is, mert találunk sokkal hasznosabb mérőszámokat is, mint például az ?elérés?, ami azt mutatja, hogy hányan látták a bejegyzésünket.
- ha nem mérjük egyáltalán a sikerességet
Ez az opció még annál is rosszabb, mint ha csak a like-okat számoljuk. A statisztikák alapján dönthetjük el, hogy jó-e az irány, amin haladunk, vagy valami újjal kell előállnunk. Erre már remek eszközök léteznek, akár a közösségi oldal saját elemzését választjuk, akár egy külső analitikai programot, mint például a Google Analytics-et.
- ha nincs meg az összhang
Fontos, hogy a közösségi oldalunk összhangban legyen a blogunkkal/honlapunkkal, vagy a többi közösségi felülettel.