Három dolog, amivel növelheti az E-mail marketing hatékonyságát

Minden vállalkozás számára a legfontosabb információs adat az ügyféllista, amiből lehet tudni, hogy kivel dolgoztunk vagy kivel lenne érdemes dolgozni a jövőben. Ezek az adatok lehetnek a későbbi bevételeink, ezért nélkülözhetetlen ezeknek a professzionális kezelése, erre is szolgálhat az email marketing, amelynek segítségével bővíthetjük és ápolhatjuk is meglévő ügyféllistánkat. Manapság számos erre specializálódott programot ismerhetünk (legyen az a hazai webgalamb, aminek megjelent nemrég a frissített, webgalambX verziója) vagy a google által létrehozott mailchimp. A fogyasztók elvárják a folyamatos kapcsolattartást, a rendszeres kommunikációt a márka és köztük, figyelni kell rá, hogy ne promóciónak, hanem személyes, akár baráti tartalomnak tűnjön az üzenet, ezért számos pont van, amelyekre figyelnie kell a cégnek. Az email marketing viszonylag olcsó megoldása lehet a nagy közönség elérésének, de maga a program használata nem elég a tényleges sikerhez.

1. Kezeld saját magad az adataidat:

Triviálisnak tűnik a probléma, de annál fontosabb, személyre szabott, releváns információkat kell megosztani ahhoz, hogy a számunkra fontos, potenciális ügyfeleket elérhessük. Pontos beállításokkal a megfelelő célcsoportot érhetjük el, nem eshetünk abba a hibába, hogy más szegmensben érdeklődő partnereknek küldjük el a levelünket, amivel amatőr hatást kelthetünk.

2. Automatizált skála

Akár egy professzionális marketing csapatnál, a hatékony e-mail marketingnél is szükség van az automatizálásra. Idő, mire minden fontos levélre reagálunk, mire manuálisan megtaláljuk a megfelelő konferenciák időpontját, fontos évfordulókat, dátumokat, ezt segíti elő az automatizált lehetőség, amely segítségével nem maradunk le számunkra fontos információkról, és akár egy-egy gesztussal is tudunk kedveskedni (Gondolok itt pár fontos ügyfél számára születésnapi köszöntésre, kis gesztus, de fontos lépés lehet a kapcsolati tőke szempontjából)

3. Emberivé tenni a márkát

A legtöbb e-mail szolgáltatás leginkább az üzleti kommunikációért felelős, amely sokszor gépies hatást kelt. Szakértők szerint ezen fontos lenne változtatni. Hiába az üzlet a téma, a hangnak nem muszáj annak lennie. Személyre szabott, közvetlenebb nyelvezet, elegánsabban, képes, videós tartalommal feltöltött üzenetekkel potenciálisan nagyobb tömeget érhetünk el, ráadásul közvetíti az emberek felé, hogy foglalkoznak velük. A marketing lényege pedig ez, a vevők igényeinek kielégítése.