A SEO-ról (Search Engine Optimalization), mint keresőoptimalizálásról sokat lehet hallani, olvasni, mégis kevesen tudják, hogy a vállalkozások szempontjából mennyire is fontos funkcióról beszélünk.
A keresőoptimalizálás célja az, hogy egy weboldalt bizonyos kulcsszavakkal a találati lista minél előkelőbb helyére juttatni. SEO-ról az internetes keresők megszületése óta, tehát 1993 elejétől beszélünk, azóta rengeteget változtatva a különböző keresési stratégiákon.
A SEO-val kapcsolatban rengeteg teória terjeng, amik általában hamis képzetet keltenek, ezeket szedtük össze pár pontban:
1. A SEO könnyű, egyszerű folyamat:
Téves! Sok vélemény van arról, hogy pár kiemelkedő kulcsszóval gyors, lendületes sikert lehet elérni, a keresők első helyére ugrani, de ez nem igaz. Hosszú folyamat, amelyhez folyamatos frissítésekre, kulcsszavakra, hivatkozásokra van szükség.
2. A keresésoptimalizálásnak megírt sémája van, nem változik:
Szintén téves! Mint minden stratégiában, a SEO-nál is folyamatosan változik a trend, különböző aspektusok, eltérő módszerek segíthetik a keresési stratégiánkat. Ha 2015-ben valami eredményes volt, az korántsem biztos, hogy a következő években eredményes lesz. Míg jó pár évvel ezelőtt csak a tartalommal és a kulcsszavakkal sikert lehetett elérni, manapság ez már nem igaz. Az idei, 2016-os trend része például a videók általi keresés, amik átírhatják az eddigi stratégiákat.
3. A nagy tartalom elég, másra nincsen szükség a siker érdekében:
Szintén tévhit! Igen fontos, hogy folyamatos tartalommal legyen ellátva az oldalunk, kevés tartalommal érthetően nehezebben lehet feljebb jutni a keresési rangsorban, ám korántsem elég ennyivel elvégezni a dolgokat. Kijelölt kulcsszavakat kell létrehozni, friss tartalmakat, hivatkozásokat kell létrehozni. Számos kutató megállapította, hogy a hivatkozásokkal lehet a leginkább sikert elérni.
4. A linkek fontos összetevői a keresésoptimalizálásnak:
Ez viszont igaz! Nem lehet eléggé kihangsúlyozni, hogy mekkora szerepe van a hivatkozásoknak az optimalizálásnál. A saját weblapon belüli linkelések javíthatják a rangsorolást.
5. Csak a google általi keresés számít.
Itthon nagy részben igaz, mivel a google szinte egyeduralkodó ezen a területen, nemzetközi szintéren korántsem állja meg a helyét a kijelentés. Az Egyesült Államokban uralkodó Microsoft kereső, a Bing, a Yahoo vagy az Oroszországban piacvezető Yandex is fontos lehet optimalizálás szempontjából, ha nem csak az országhatáron belül szeretnénk sikereket elérni.
https://www.clickz.com/clickz/column/1717475/the-most- important-seo- strategy
http://www.netmarketing.hu/keresooptimalizalas-kozossegi_media