7 technológiai online marketing trend, amelyek nagyot szólnak majd 2018-ban

1. Változik a közösségi média szerepe

A tartalomterjesztésnek több módja is létezik, a közösségi média pedig ezek közül kétségtelenül az egyik legnépszerűbb a márkák körében. Persze ez nem újdonság, de akkor miért említjük meg? Azért, mert az olyan platformok, mint a Facebook, a Snapchat, Instagram már nem csak a külső tartalmak megosztására alkalmasak, hanem önmagukban is kezdenek különálló kiadókká válni. Az emberek igényei egyre kényelmesebbé válnak, és sokak nagyon is örülnek annak, hogy nem muszáj elhagyniuk kedvenc alkalmazásukat csak azért, hogy megtekinthessenek bizonyos tartalmakat.

Facebook, mint a kisvállalkozások közkedvelt közösségi platformja jó példa erre. A Facebookon egy ideje elérhetők az úgynevezett ?Azonnali cikkek? (Instant Articles), amelyek célja, hogy a kiadók több felhasználót érhessenek el tartalmaikkal. A Snapchat és az Instagram is hasonló funkciókat vezetett be, amelyek célja, hogy a cikkek valóban azonnal elérhetők legyenek.

Akárcsak a mások blogjain elhelyezett vendégírások, úgy a közösségi platformokon elhelyezett cikkek is azt a célt szolgálják, hogy egy nagyobb célközönség elé kerüljön ki az adott tartalom, ami így új látogatókat irányíthat a szerző saját webhelyére. De amilyen fontos egy igényes webhely elkészítése, legalább annyira elengedhetetlen egy aktivitásra ösztönző közösségi profil fenntartása is.

2. A mesterséges intelligencia hajnala? a marketingben

Marketingesekként jól tudjuk, hogy a siker a megfelelő tartalom megfelelő emberekhez való eljuttatását jelenti, ráadásul a megfelelő időben. De honnan tudhatná bárki is, hogy mi számít ?megfelelőnek?? A gépi tanulás fejlődésével hamarosan ezt sem nekünk kell majd kitalálnunk.

Alex De Simone, az Avochato vezérigazgatójának szavaival élve:
?A tartalommarketing egyre inkább beszélgetési alapokra helyeződik át, elmosva a határvonalat a tartalommarketing és az értékesítés között. Az ügyfelek kiemelkedő érdeklődést mutatnak a személyesebb beszélgetések iránt a cégekkel a közösségi médián, és szöveges üzenetek formájában, de ezen szóban forgó cégeknek nincs kapacitásuk ezt minőségileg szolgáltatni ekkora mennyiségben.?

?Azok a gépi tanulás technológiák, amelyek lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy megszabják, ki láthat egy-egy bizonyos üzenetet, már lassan azt is meg tudják állapítani, hogy az ilyen beszélgetéseknek milyen tartalmuk legyen. A hagyományos tartalommarketingről gépekkel elősegített marketingre való átállás változást hoz majd a marketingesek tevékenységeiben is, akik hamarosan nagyobb közönséget szolgálhatnak ki minőségi tartalmakkal.?

3. A vizuális tartalmaknak nem lesznek versenytársaik

Nem minden technológia váltja be kezdeti ígéreteit, vagy felel meg azonnal az érdeklődők elvárásainak, reményeinek. Ilyen a sokak számára még mai napig is csak egy látványos ötletnek tűnő virtuális valóság illetve a kiterjesztett valóság is, amelyekről ugyan azt szajkózták, hogy új fejezetet indítanak majd a marketingtörténetében, azonban ez a mai napig sem következett be. Még.

Ugyan ezek a technológiák még mindig nem robbantak be a piacra úgy, ahogy például az okostelefonok tették, a szakértők becslései szerint néhány éven belül nem csak szélesebb körökben lesznek elérhetők, de sokkal profitálhatóbbá is válnak majd. Ez azt jelenti, hogy a marketingeseknek már most érdemes elgondolkodniuk azon (és néhányan már dolgoznak is rajta), hogy tartalmaikat ezekre a technológiákra is optimalizálják. Persze ezt még nem engedheti meg magának mindenki, és a jelenlegi minimális adaptáció miatt egyelőre talán nem is hozna látványos eredményeket, de megéri készen állni a változásokra!

4. Személyre szabott tartalmak

A tartalmak személyre szabása már évek óta trendnek számít, azonban a technológia fejlődésével egyre több olyan lehetőség adódik erre, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az analitikai eszközök és módszerek egyre mélyrehatóbbakká és részletesebbekké válnak, így egyre pontosabb közönségi profilokat és ügyfélperszónákat hozhatunk majd létre. Ez a trend kéz a kézben jár a gépi tanulással.

Az ilyen részletesen kidolgozott profilok hamarosan nem csak az internet óriásai (Amazon, Google) számára lesznek elérhetők, hanem egyre több közép- és kisvállalkozás is bevetheti majd őket a technológia fejlődésével.

5. Ugye tudod, hogy a közösségi platformokon élő videókat is közvetíthetsz?

2017-ben minden nagyobb közösségi platform bevezette az élő videó közvetítést valamilyen formában. Habár ez a trend viszonylag fiatal, már eddig is elképesztő térhódítást végzett, és esze ágában sincs lassítani ? sőt. Habár a ?hagyományos? közösségi bejegyzéseknek még mindig fontos szerepük van a platformokon, az élő videózás már most hihetetlenül népszerű a fogyasztók körében. Ezt egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül, különösen azért, mert a platformok egyre több funkcióval is bővítik élő videó szolgáltatásukat.

Az élő közvetítések lehetővé teszik, hogy egy cég ne csupán egy márkanév és néhány termék formájában létezzen az ügyfelek tudatában, hanem egy hangja, akár egy arca is legyen, amivel sokkal könnyebben tudnak azonosulni. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak a B2C cégek használhatják ki az ?élőzés? nyújtotta lehetőségeket ? a B2B környezetben működő szervezetek akár online élő előadásokat is tarthatnak ügyfeleik számára.

6. A mobilelső hozzáállás kora

Ha valaki egy évtizeddel ezelőtt azt mondta volna, hogy 2017-ben az emberek többet interneteznek majd telefonról, mint asztali számítógépekről, akkor a legtöbben biztosan furcsán néztek volna rá. Nos, ha valaki tényleg így gondolta, akkor most ő nevethet a hitetlenkedőkön: manapság a digitális média fogyasztásának 69%-a okostelefonokon történik.

Ha az nem győz meg mindenkit, hogy létfontosságú a tartalmak mobiltelefonra való optimalizálása, akkor érdemes megemlíteni, hogy a Google egyik fontos rangsoroló szempontja a mobilbarát, vagy reszponzív kialakítás, és ez a szempont egyre nagyobb súlyozást kap majd. Hamarosan egy olyan webhely, ami nem rendelkezik reszponzív designnal, labdába sem rúghat majd a többi modern versenytárs mellett.

7. Egy tartalomforrás, amire senki sem számít

A tartalomkészítéssel foglalkozók már most is rendszeresen igénybe veszik a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket munkájuk során, azonban az MI további hullámokat indít majd a marketing óceánjában 2018-ban. Az olyan MI eszközök, mint a prediktív analitika, a természetes nyelvi feldolgozás vagy a tartalomgeneráló algoritmusok egyre hatékonyabb tartalmakat lesznek képesek létrehozni.

Bizonyos nagyobb tartalomgyártók már most kihasználják a mesterséges intelligenciát, hogy gyorsabban és nagyobb tételben közölhessenek információkat célközönségeik számára. Egyesek szerint a következő néhány év során egyre több tartalom származik majd gépi forrásokból, az embereknek pedig idővel főleg csak az ilyen ?gyártott? tartalmak ellenőrzésével kell majd csak foglalkozniuk.

Persze nem a tartalomgenerálás az egyetlen dolog, amelyre az MI felhasználható. A kevésbé komplex feladatok, mint például a felhasználók számára ajánlott tartalmak összeválogatása ma már automatikusan történnek a chatbotoknak, gépi analitikának és hasonló rendszereknek köszönhetően.

Online marketing trendek 2018 összefoglalva

A technológia és a marketing mind folyamatosan fejlődő területek, amelyek az elmúlt időszakban elválaszthatatlanná váltak egymástól. Egy marketing szakembernek ma már nem csak a piaci trendekkel, hanem az új lehetőségeket rejtő technológiai innovációkkal is tisztában kell lennie, ha versenyben szeretne maradni, méghozzá az élen.