Hagyományosan a lektorálás külön szerkesztési feladat.
És még mindig a kettőt különböző tevékenységeknek tekintem.
Azonban a következetes lektorálás folyamatának kreatív előnyei meghaladják a lektorálás klasszikus definícióját.
Itt találhat 10 lektorálási tippet, amelyek segítenek a bizalmas közzétételben.
- Ellenőrzés hátrafelé
Nem mindig van egy napunk, hogy hagyjuk az írásunkat, mielőtt szerkesztenénk és igazolnánk. A lappangási visszalépés segít frissen szemügyre venni az írását, anélkül, hogy 24 órán keresztül félretenné. A tényleges hibák észlelése mellett valószínűleg megtalálja a következőket:
- Szavak, amelyeket túlzol
- Tisztázható mondatok
- Leegyszerűsíthető bekezdések
Próbáld ki, amikor legközelebb frissíteni szeretnél egy új tervet, mielőtt közzétennéd.
- Állj meg minden írásjelnél
A korrektúrázás mindössze olyan apró részletekre figyel, amelyek segítenek a közönségnek megérteni üzenetét. Szüneteltesse minden vesszőt, időszakot, aposztrófát, idézőjelet stb., Hogy megbizonyosodjon róla, hogy helyesen használta őket.
- Keresse meg az egyes bekezdések első szavát
A választás megváltoztatása a tartalmat kifinomultabb szintre emeli. Ha a bekezdések egy része ugyanazzal a szóval kezdődik, írásai nem lesznek olyan dinamikusak, mint amilyenek lehetnének. Használja ki ezt a lehetőséget, hogy ösztönözze kreativitását.
- Ellenőrizze az emberek nevének írásmódját
Tartsa nyitva a Google keresési fület, ha korrigálja, és megkeresi a szöveg minden nevének helyesírását.
- Ellenőrizze a cégnevek írásmódját
Ha egy tulajdonnevek neve helyesen íródott, a közönség magától értetődőnek tartja. Azonban ha egy jól ismert olvasó helyesírási vagy betűhibát észlel, akkor egy cikket hanyagnak talál. A név helytelen írásmódja nem hibás, hanem egy hiba.
- Ellenőrizze a terméknevek írásmódját
Ma egy tartalommarketing munkája gyakran magában foglalja a kutatás, a tényfeltárás, a másolás szerkesztését és a lektorálást. Annak érdekében, hogy lenyűgözze az ügyfeleket és a főnököket, ne támaszkodjon valaki másra, hogy pontosan ellenőrizze a munkáját.
- Ellenőrizze a címek írásmódját
A szerkesztők gyakran látnak apró hibákat cikkek vagy könyvek címében, például hiányzó vagy további szavakat. Majdnem korrektek, de technikailag rosszak.
- Ellenőrizze az események napjait, időpontjait és időpontjait
Ha egy élő eseményre vonatkozó hirdetést szeretne megosztani, ne küldjön el azt anélkül, hogy először megnézné, hogy az adott hét napja megegyezik a dátummal.
- Hiperhivatkozott szöveg vizsgálata
A hiperlinkek működésének biztosítása fontos lépés. A hiperhivatkozás más színű lesz, mint a többi írás, amely (valamilyen okból) egyszerűen figyelmen kívül hagyja.
- Szpot ismételt információ
Annak ellenére, hogy megszigorítja a mondatait és a bekezdéseket, amikor szerkesztesz tartalmadat, a lektorálás még mindig kiváló módja annak, hogy megtalálja az Ön által már közölt információkat.
Célja, hogy az üzenetet lehető legszívesebben fejezze ki.