10 Modern Lektorálás Tipp

irógépen gépelő kéz illusztrációHagyományosan a lektorálás külön szerkesztési feladat.

És még mindig a kettőt különböző tevékenységeknek tekintem.

Azonban a következetes lektorálás folyamatának kreatív előnyei meghaladják a lektorálás klasszikus definícióját.

Itt találhat 10 lektorálási tippet, amelyek segítenek a bizalmas közzétételben.

  1. Ellenőrzés hátrafelé

Nem mindig van egy napunk, hogy hagyjuk az írásunkat, mielőtt szerkesztenénk és igazolnánk. A lappangási visszalépés segít frissen szemügyre venni az írását, anélkül, hogy 24 órán keresztül félretenné. A tényleges hibák észlelése mellett valószínűleg megtalálja a következőket:

  • Szavak, amelyeket túlzol
  • Tisztázható mondatok
  • Leegyszerűsíthető bekezdések

Próbáld ki, amikor legközelebb frissíteni szeretnél egy új tervet, mielőtt közzétennéd.

  1. Állj meg minden írásjelnél

A korrektúrázás mindössze olyan apró részletekre figyel, amelyek segítenek a közönségnek megérteni üzenetét. Szüneteltesse minden vesszőt, időszakot, aposztrófát, idézőjelet stb., Hogy megbizonyosodjon róla, hogy helyesen használta őket.

  1. Keresse meg az egyes bekezdések első szavát

A választás megváltoztatása a tartalmat kifinomultabb szintre emeli. Ha a bekezdések egy része ugyanazzal a szóval kezdődik, írásai nem lesznek olyan dinamikusak, mint amilyenek lehetnének. Használja ki ezt a lehetőséget, hogy ösztönözze kreativitását.

  1. Ellenőrizze az emberek nevének írásmódját

Tartsa nyitva a Google keresési fület, ha korrigálja, és megkeresi a szöveg minden nevének helyesírását.

  1. Ellenőrizze a cégnevek írásmódját

Ha egy tulajdonnevek neve helyesen íródott, a közönség magától értetődőnek tartja. Azonban ha egy jól ismert olvasó helyesírási vagy betűhibát észlel, akkor egy cikket hanyagnak talál. A név helytelen írásmódja nem hibás, hanem egy hiba.

  1. Ellenőrizze a terméknevek írásmódját

Ma egy tartalommarketing munkája gyakran magában foglalja a kutatás, a tényfeltárás, a másolás szerkesztését és a lektorálást. Annak érdekében, hogy lenyűgözze az ügyfeleket és a főnököket, ne támaszkodjon valaki másra, hogy pontosan ellenőrizze a munkáját.

  1. Ellenőrizze a címek írásmódját

A szerkesztők gyakran látnak apró hibákat cikkek vagy könyvek címében, például hiányzó vagy további szavakat. Majdnem korrektek, de technikailag rosszak.

  1. Ellenőrizze az események napjait, időpontjait és időpontjait

Ha egy élő eseményre vonatkozó hirdetést szeretne megosztani, ne küldjön el azt anélkül, hogy először megnézné, hogy az adott hét napja megegyezik a dátummal.

  1. Hiperhivatkozott szöveg vizsgálata

A hiperlinkek működésének biztosítása fontos lépés. A hiperhivatkozás más színű lesz, mint a többi írás, amely (valamilyen okból) egyszerűen figyelmen kívül hagyja.

  1. Szpot ismételt információ

Annak ellenére, hogy megszigorítja a mondatait és a bekezdéseket, amikor szerkesztesz tartalmadat, a lektorálás még mindig kiváló módja annak, hogy megtalálja az Ön által már közölt információkat.

Célja, hogy az üzenetet lehető legszívesebben fejezze ki.