Hogyan legyünk népszerűek a közösségi médiában?

Embert próbáló feladat olyan tartalmat gyártani, mely átüti az egyre dagadó digitális apátia ingerküszöbét és elkezdenek az emberek véleményt nyilvánítani reakciók, megosztások, vagy kommentek formájában. Mégis, vannak olyan technikák, melyekkel rendesen alá lehet fűteni a hozzászólás-vágynak.

ÉRZELMEK

Az első ilyen, hogy érzelmet váltasz ki az olvasó közönségből. Az érzelmeinkért és a hosszútávú memóriánkért felelős szervünk az agyunkban rendesen össze van huzalozva, így ha valami érzelmeket generál, akkor arra később jobban emlékszünk, az adott pillanatban pedig hajlamosabbak vagyunk reagálni az ingerre. Amíg világ a világ, egy cuki kiskutyás kép mindig több lájkot fog kapni, mint a hír a hatékonyságnöveő B2B szoftvered új feature-éről, amivel épp kijöttél az appod 2.0-ás verziójában.

A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VALUTÁJA: HITELESSÉG

A második technikához az olvasók fejével kell gondolkodni. Olyan tartalmat rakj eléjük, melyet ha megosztanak, akkor okosnak, tájékozottnak, vagy egyszerűen csak cool-nak fognak tűnni az ismerőseik szemében. Most őszintén, nem ezért osztunk meg valamit? A megosztás egy véleményformáló eszköz – de egyben vélemény is. És mit számítana a véleményed, ha azt nem mások előtt nyilatkoztatod ki? Ehhez persze ismerni kell a saját (lájkoló) közönségedet, hogy őket mi foglalkoztatja. Egy vicces tartalom a legtöbb esetben működik. Nyilván nem lehet minden nap vicceset posztolni, de havonta pár alkalommal belefér. Igazán profi pedig akkor vagy, ha a humort bele tudod csempészni abba, amivel foglalkozol. Egy, a szakterületeddel kapcsolatos humoros poszt garantáltan növelni fogja a céged ázsióját és az autoritásodat.

ADJ ÉRTÉKET

Gondold végig, hogy azoknak, akik követik a céges faladat mi lehet olyan, ami megkönnyíti az életüket? Vagy akár csak egy apró problémájukat megoldja. Lehet ez egy hasznos információ, vagy egy olyan digitális tartalom, termék, mely időt spórol nekik. Az értékadás mindig egy nyerő taktika, mert a viszonosság elve alapján az emberek szeretnek cserébe adni valamit, mely jó eséllyel fog testet ölteni egy megosztásban, vagy reakcióban.